USR și PNL au inițiat o moțiune simplă împotriva ministrului Turismului Bogdan Gheorghe Trif, care în doi ani de mandat are zero realizări.
La dezbaterea moțiunii în Senat, Silvia Dinică a ținut cu discurs în care i-a amintit ministrului Bogdan Gheorghe Trif că turismul nu se dezvoltă cu vorbe, se dezvoltă cu autostrăzi, cu trenuri moderne, cu hoteluri renovate și restaurante primitoare, cu plaje curate, cu sute de kilometri de pârtii de schi, cu personal calificat.
USR susține că a venit momentul ca domnul Bogdan Trif să confrunte realitatea și să fie demis. Un brand turistic nesusținut de realitate este o doar o minciună scumpă.
Discursul integral al senatoarei Silvia Dinică:
Ne aflăm la DOI ani de la preluarea puterii de către coaliția PSD-ALDE. Turismul nu reduce pedepsele la închisoare, nu poate amnistia corupții, nu poate reface completele de judecată după bunul plac, prin urmare, NU a reprezentat o prioritate pentru actuala putere.
Au trecut doi ani de când coaliția de guvernare promitea o dezvoltare fără precedent pentru turismul românesc prin programul de guvernare. Majoritatea politică și, implicit dumneavoastră, domnule Ministru, v-ați angajat la „dezvoltarea turismului balnear prin investiții în infrastructura rutieră și crearea bazelor de tratament, promovarea turismului prin ghiduri și informații de călătorie, creșterea vizibilității internaționale a destinațiilor țării noastre”. Acesta este un citat din vestitul ”program de guvernare”.
Ceea ce este îngrijorător pentru economia reală este faptul că România exportă turiști, cetățenii români preferând în 2018 destinațiile externe mai degrabă decât pe cele interne. Realitatea turismului românesc din 2018 este ca de două ori mai mulți români pleacă să viziteze alte țări decât turiștii străini care vizitează România. Iată cum contribuie ministrul Bogdan Trif la creșterea industriei de turism… a Greciei, a Austriei, a Bulgariei, a Egiptului sau chiar a Thailandei. Ce a făcut ministrul Trif pentru turismul cultural, pentru turismul rural sau de business, pentru cel de tratament, pentru turismul de aventură din România? NIMIC. Ce face ministerul turismului pentru a susține producătorii locali pentru a-i include aceștia în circuitul touristic rural? Ce a făcut ministerul turismului pentru ca Băile Herculane să nu mai fie o ruină? Nu e sufficient să avem redevențe zero pentru ape minerale și geotermale ci e nevoie și de restaurarea monumentelor de patrimoniu.
Lipsa de viziune a Ministrului Trif nu e depășită decât de incompetența sa administrative. La Târgul de Turism de la Londra, unul din cele mai mari și importante evenimente în domeniu, România nu a existat. Sigur, am avut un stand de 300 de metri pătrați, care a costat aproape un sfert de milion de euro. Bani cheltuiți din bugetul statului fără niciun rezultat, căci Ministerul Turismului a făcut plățile prea târziu, când toate materialele de informare ale târgului erau deja printate, FĂRĂ România. Mai rău, sistemul electronic de organizare a întâlnirilor fusese închis, astfel încât agentiile de turism din România nu au existat pentru marii tour-operatori. Oamenii din industrie au atras semnale de alarmă, au dat declarații publice în care și-au expus nemulțumirea legată de cel care ar trebui cel mai mult să-i. Ministrul Turismului!
Ministrul Bogdan Trif nu a onorat promisiunea făcută de PSD în Programul de Guvernare, privind “înființarea unui Centru national de învățământ și reînființarea școlilor de meserii, inclusiv a celor postliceale pentru formarea profesională a forței de muncă în domeniul turismului”. Ne confruntăm cu o criză de forță de muncă în domeniul turistic, cea mai gravă din ultimii 28 de ani. Sunt peste 26.000 de șomeri tineri. Ați spus în intervenția dumneavăastră că nu venim cu propuneri concrete, dar guvernarea PSD-ALDE a respins propunerea USR care i-ar fi adus pe aceștia în industria turismului. Adevărul e că Bogdan Trif nu a făcut nimic concret pentru turism.
Turismul nu se construiește cu vorbe goale. Turismul se construiește cu autostrăzi, cu trenuri moderne, cu hoteluri și restaurante primitoare, cu plaje curate, cu sute de kilometri de pârtii de schi, cu personal calificat. Un brand turistic nesusținut de realitate este doar o minciună scumpă.