Marele management pesedist a îngropat și Aeroportul Tulcea

Marele management pesedist a îngropat și Aeroportul Tulcea

Ca orice instituție sau proiect care a încăput, din nefericire, pe mâna PSD-ului, și Aeroportul Internațional ”Delta Dunării” își trăiește, în această perioadă, ultimele zile. Până la urmă, vorbele lui Victor Tarhon, cel care a preluat Regia Autonomă de la Ministerul Transporturilor pe vremea PDL-ului, iar acum o conduce spre obștescul sfârșit, s-au adeverit: ”Dacă aeroportul era firma mea, o închideam demult!”.

Actualul șef al Consiliului Județean, Horia Teodorescu, l-a trimis la aeroport pe PMP-istul Victor Tarhon de nevoie, ca să nu fie un pesedist cel care ”stinge lumina” pe pistă. CJ vrea să închidă, în acest an, aeroportul, în condițiile în care nu mai are bani să-l susțină. Uitate sunt investițiile de zeci de milioane de euro în modernizarea aeroportului (de fapt, proiecte ”mulse” de firmele de casă ale partidului unic) sau promisiunile de curse regulate, pe o pistă ca-n Occident. ”Țeapa” deținutului Ovidiu Tender nu se pune!

Potrivit surselor noastre, în săptămânile următoare, Aeroportul Internațional ”Delta Dunării” va intra în procedura de concediere colectivă, urmând să-și suspende activitatea. Asta în condițiile în care Tulcea este, în acest moment, al doilea oraș din România cu cel mai mare număr de cetățeni străini (angajații de la VARD). Mai mult, neavând autostrăzi și nici podul răs-promis, aeroportul era, până la urmă, o poartă de intrare în Deltă pentru turiști. Nu mai sunt, însă, bani pentru salarii, pentru întreținere, pentru nimic.

Cu toți vom plăti, însă, din buzunarele noastre, corecția de 2,6 milioane de euro primită de Consiliul Județean Tulcea de la Comisia Europeană în cazul proiectului de 16 milioane de euro privind lungirea suprafeței de mișcare. Lucrările au fost terminate în 2015 de firma Tehnic Asist SRL, abonată la banii statului peste tot în țară unde a ”prins” contracte cu aeroporturile. Și le-a ”prins” cam pe toate!

Da, aeroportul este una dintre ”găurile negre” ale județului, în care au fost, de-a lungul timpului, pompate sume enorme de bani. Tulcenii trebuie, însă, să știe că aeroportul, ca și obiectiv strategic, nu a fost, nu este și nu va fi inutil. Brașovul plânge că nu are fix un aeroport! Este indispensabil pentru Deltă, ceea ce a lăsat însă de dorit a fost managementul, caracterizat prin risipă, incompetență sau, pur și simplu, indolență.

Ca de fiecare dată însă, altcineva va fi de vină pentru eșecul redresării acestei Regii Autonome, deși președintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, era pe cai mari în 2012, când a preluat șefia județului. Marele management pesedist a eșuat, însă, lamentabil. Pentru a câta oară, oare? Să nu uităm, de asemenea, că PSD Tulcea nu doar că a controlat în ultimii șase ani poziția de manager al aeroportului, dar controlează, în acest moment la fel de confortabil, și patru din cele cinci mandate din Consiliul de Administrație al Regiei Autonome: Iosif Dumitru (reprezentantul CJ), Victor Tarhon (PMP – numit prin votul PSD-ALDE), Marius Tudorie (propus de ALDE) și Gabriel Ciupitu (reprezentantul Fiscului).

În acest context, solicităm conducerii Consiliului Județean Tulcea să explice, public și sincer, fără ocolișuri, de ce a ajuns aeroportul în această situație și ce are de gând să facă în continuare, cu acest obiectiv strategic? Că de redresat am văzut, deja, cum l-a ”redresat”! Câți bani publici vor mai fi alocați, aiurea, aeroportului și la ce vor fi aceștia folosiți? Și poate ne explică și de unde buget pentru un corp administrativ și ineficient, umflat și cu salarii mult peste media națională?

(foto: Radioconstanta.ro)